Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin.
.Za Erotiku je potrebna kreativnost, osecaj, emocija, inteligencija za pornografiju je potreban prostakluk i nizi koficijent.
Pornografija za cilj ima prodaju tela i pornografskih sadrzaja,
erotika za cilj ima da probudi sigurnost, čula, samopouzdanje, da probudi kreativni deo uma, strast...
Razlika između erotike i pornografije. Erotika u književnosti je sofisticiran opis čina vođenja ljubavi, bez obzira na karakter tog čina ili izraze koji se koriste, a pornografija je eksplicitnija i, za razliku od erotike, nikada ne može biti umetnost. Erotika nadahnjuje, pornografija služi kao ventil za mentalnu i bukvalnu onaniju autora i čitalaca. Erotika je sugestija, aluzija, očekivanje opsednutosti koje sadrži u sebi; čim izgubi simboliku i dekorativnost i svede se na goli opis seksualnog čina, postaje pornografija. Pornografija se prepoznaje po tome što predstavlja uvredu seksualnosti.
Nudizam sam po sebi predstavlja ličan izbor i slobodu, a pre svega samosvest i samopouzdanje, jer da biste se bilo gde pojavili bez odeće, morate biti potpuno sigurni u sebe i voleti svoje telo, kakvo god ono po estetskim načelima bilo. Pornografija je nešto što vaše nago telo stavlja u funkciju objekta i generalno je više u oku posmatrača. Erotika je pak ona zlatna sredina, čar nagoveštaja, ono što raspiruje nečiju maštu, ali je ne svodi na nivo banalnog. Žorž Bataj ju je možda najplastičnije definisao: Za razliku od proste seksualne aktivnosti, erotizam je psihološko istraživanje potpuno nezavisno od prirodnog cilja: reprodukcije i želje za decom.
Erotično je, dakle, jedan ekstremno složen fenomen i u okviru njega postoje asocijacije, vrednosti, emocije – neretko one koje su zbog svoje snage i izražajnosti dobile i istorijski značaj, posebno na polju umetnosti.
Baviti se erotikom i kretati se po tankoj liniji između običnog nudizma i surove pornografije nije ni malo jednostavno. Iz tog razloga se ona dovodi u vezu i sa inteligencijom i talentom. Da biste zavodili, ipak morate biti inteligentni, jer pametan zavodi, a glup nasrće. Zanimljivo da iz kategorije ovih drugih obično i dolaze oni puritanci, lažni moralisti koji će vašu erotsku pojavu ili nudizam okarakterisati kao pornografiju, zaboravljajući da se, ako je takvom vide, pornografski pristup krije u njima samima. Ovaj fenomen je danas posebno prisutan na već pomenutim društvenim mrežama, gde mnogi istini za volju koriste sex da bi nešto ili sebe prodali u skladu sa savremenim tendencama sa početka priče, ali je i mnogo onih koji se recimo slikaju u donjem vešu ili bez odeće bez potrebe da sebe jeftino prodaju, ali su i oni na meti puritanaca kojima to smeta više nego gole prostitutke u prime time-u na nacionalnoj
TV frekvenciji, iako uopšte ne moraju da ih prate i gledaju njihove slike, već to mogu da reše najobičnijim klikom na dugme unfollow. Međutim, kada bi to uradili oni ne bi bili puritanci. Štaviše, oni ovde idu još jedan korak dalje i opet erotiku prevode u pornografiju, i to ne samo fizičku već i mentalnu
Društvene mreže i naša pojava na njima, kada je o temi pornografija vs. nudizam reč, otvara još jedno zanimljivo pitanje: šta je uopšte intima i gde je njena granica u eri masovnog deljenja sopstvene privatnosti putem društvenih mreža, te samim tim i njenim devalviranjem? Naime, da li ste se tamo, ili uopšte, više ogolili ako recimo pokažete svoje golo dupe na nekoj nepoznatoj plaži ili ako na primer objavite nekreativni selfi u ogledalu, potpuno obučeni, ali se tagujete na lokaciji na kojoj živi neko ko bi mogao biti vaša potencijalna ljubavnica. Pitanje je, dakle, šta danas uopšte znači ogoljavanje tj. da li ste se više ogolili ako nekome pokažete svoje nago telo ili ako mu kažete sa kim imate seks. Činjenica jeste da se zloupotrebljava i jedno i drugo, ali je i ovde, istina metaforično, jasna razlika između erotike i pornografije tj. onoga što stvaraju retki, na gotovo umetničkom nivou i onoga što kreiraju svi. Bilo kako bilo, ono što ne smete nikako zaboraviti jeste da je kod ovakvih stvari sve u oku, mašti ili pronicljivosti posmatrača. A za one inteligentne koji umeju da shvate suštinu iz metafore, sledi citat jedne poznate glumice koja je na to što ju je paparaco uslikao bez gaćica rekla sledeće: Nije mi jasno zašto se uopšte digla tolika fama oko toga, ako ste baš želeli da znate šta one skrivaju, opušteno bih vam i sama pokazala jer radije ću vam otkriti šta se krije ispod mojih gaćica nego ono što je skriveno iza mojih očiju
Nudizam sam po sebi predstavlja ličan izbor i slobodu, a pre svega samosvest i samopouzdanje, jer da biste se bilo gde pojavili bez odeće, morate biti potpuno sigurni u sebe i voleti svoje telo, kakvo god ono po estetskim načelima bilo. Pornografija je nešto što vaše nago telo stavlja u funkciju objekta i generalno je više u oku posmatrača. Erotika je pak ona zlatna sredina, čar nagoveštaja, ono što raspiruje nečiju maštu, ali je ne svodi na nivo banalnog. Žorž Bataj ju je možda najplastičnije definisao: Za razliku od proste seksualne aktivnosti, erotizam je psihološko istraživanje potpuno nezavisno od prirodnog cilja: reprodukcije i želje za decom.
Erotično je, dakle, jedan ekstremno složen fenomen i u okviru njega postoje asocijacije, vrednosti, emocije – neretko one koje su zbog svoje snage i izražajnosti dobile i istorijski značaj, posebno na polju umetnosti.
Baviti se erotikom i kretati se po tankoj liniji između običnog nudizma i surove pornografije nije ni malo jednostavno. Iz tog razloga se ona dovodi u vezu i sa inteligencijom i talentom. Da biste zavodili, ipak morate biti inteligentni, jer pametan zavodi, a glup nasrće. Zanimljivo da iz kategorije ovih drugih obično i dolaze oni puritanci, lažni moralisti koji će vašu erotsku pojavu ili nudizam okarakterisati kao pornografiju, zaboravljajući da se, ako je takvom vide, pornografski pristup krije u njima samima. Ovaj fenomen je danas posebno prisutan na već pomenutim društvenim mrežama, gde mnogi istini za volju koriste sex da bi nešto ili sebe prodali u skladu sa savremenim tendencama sa početka priče, ali je i mnogo onih koji se recimo slikaju u donjem vešu ili bez odeće bez potrebe da sebe jeftino prodaju, ali su i oni na meti puritanaca kojima to smeta više nego gole prostitutke u prime time-u na nacionalnoj
TV frekvenciji, iako uopšte ne moraju da ih prate i gledaju njihove slike, već to mogu da reše najobičnijim klikom na dugme unfollow. Međutim, kada bi to uradili oni ne bi bili puritanci. Štaviše, oni ovde idu još jedan korak dalje i opet erotiku prevode u pornografiju, i to ne samo fizičku već i mentalnu
Društvene mreže i naša pojava na njima, kada je o temi pornografija vs. nudizam reč, otvara još jedno zanimljivo pitanje: šta je uopšte intima i gde je njena granica u eri masovnog deljenja sopstvene privatnosti putem društvenih mreža, te samim tim i njenim devalviranjem? Naime, da li ste se tamo, ili uopšte, više ogolili ako recimo pokažete svoje golo dupe na nekoj nepoznatoj plaži ili ako na primer objavite nekreativni selfi u ogledalu, potpuno obučeni, ali se tagujete na lokaciji na kojoj živi neko ko bi mogao biti vaša potencijalna ljubavnica. Pitanje je, dakle, šta danas uopšte znači ogoljavanje tj. da li ste se više ogolili ako nekome pokažete svoje nago telo ili ako mu kažete sa kim imate seks. Činjenica jeste da se zloupotrebljava i jedno i drugo, ali je i ovde, istina metaforično, jasna razlika između erotike i pornografije tj. onoga što stvaraju retki, na gotovo umetničkom nivou i onoga što kreiraju svi. Bilo kako bilo, ono što ne smete nikako zaboraviti jeste da je kod ovakvih stvari sve u oku, mašti ili pronicljivosti posmatrača. A za one inteligentne koji umeju da shvate suštinu iz metafore, sledi citat jedne poznate glumice koja je na to što ju je paparaco uslikao bez gaćica rekla sledeće: Nije mi jasno zašto se uopšte digla tolika fama oko toga, ako ste baš želeli da znate šta one skrivaju, opušteno bih vam i sama pokazala jer radije ću vam otkriti šta se krije ispod mojih gaćica nego ono što je skriveno iza mojih očiju
Akt, erotika ili pornografija?
Je li svaka fotografija na kojoj ima golotinje nužno i pornografska? Nije!
No, kako bi se uopše moglo razlučiti razliku između akta, erotike i pornografije, prvo je potrebno poznavati osnovne definicje ta tri pojma, shvatiti po čemu se te tri stvari razlikuju, a koje mnogi ne znaju, ili pak namerno ne žele znati.
**AKT - Predstavlja (anatomski) prikaz golog ljudskog tela, bilo čitavog, bilo delomičnog (nekog njegovog detalja), u nekom položaju, pokretu ili okruženju. Od davnina je poznat i korišten u umetnosti.
**EROTIKA - Prikaz ljudskog tela koji bi (u smislu pobuđivanja spolnog nagona) kod promatrača trebao potaknuti maštu. Kod erotskih sadržaja uglavnom je naglasak na grudima i stražnjici (bilo pokrivenim bilo otkrivenim), bez ikakvog eksplicitnog prikaza spolnih organa ili samog spolnog čina.
**PORNOGRAFIJA - Eksplicitni prikaz spolnih organa, spolnog čina i seksualne aktivnosti, a koji ima za svrhu izravno vizualno pobuđivanje spolnog nagona i spolnog uzbuđenja kod promatrača.
Problem zna predstavljati to što je po svome sadržaju razlika između akta i erotike nekad vrlo tanka, ali je opet s druge strane dovoljno velika da akt i erotiku razlikuje od pornografije.
Isto tako, čak i fotografije koje nisu striktno ni u jednoj od ove tri kategorije, mogu u sebi sadržavati veću ili manju količinu golotinje; npr. razne dokumentarne fotografije, fotografije medicinske dokumentacije i tome slično.
Međutim, postoje ljudi koji su doslovno "alergični" na bilo kakvu golotinju na fotografijama, pa kad god negdje osvane neka "golišava" fotografija, oni, dežurni dušebrižnici i "veliki moralisti", su prvi koji će dizati hajku na fotografa koji je to snimio, propovedati nadugačko i naširoko o nekakvom "moralu", pozivati na cenzuru i tome slično.
Štoviše, događa se da "veliki moralisti" neku fotografiju proglase "pornografskom" čak i onda kada su osobe na slici delomično ili čak i potpuno odevene, i to ne zbog toga što slika na sebi (ne) prikazuje golotinju, već zbog nekih njihovih vlastitih subjektivnih interpretacija i imaginarnih konstrukcija (u vidu raznih paranoidnih katastrofičnih scenarija), ponekad rezonirajući na način kao da se ne radi o slici neke osobe (rasporedu boje na papiru ili pixela na ekranu koji prikazuju nečiji lik), već o stvarnoj živoj osobi. Pa se tako od njih može čuti da je neka takva slika "pornograsfka iz razloga jer bi neko mogao onanirati gledajući tu fotografiju".
Tanka je linija i veoma zavisna od mnogo faktora. Mozda cak i drugacija i drasticno razlicita za svakog od nas. Ali postoji....i mora da postoji, jer jedna zadire u umjetnost dok druga oslikava sirovi ljudski nagon za sexom (koji niti osporavam niti kritikujem). Sex prodaje, to je vec i pticama na grani jasno....ali kako napraviti razliku i jedno proglasti umjetnoscu a drugo pornografijom?
Gdje je po vama ova linija, pogotovo kada se radi o mass medijima (TV-u, dnevnoj stampi...), pa onda i filmu, knjizevnosti, publikacijama, slikama...?
Gdje je po vama ova linija, pogotovo kada se radi o mass medijima (TV-u, dnevnoj stampi...), pa onda i filmu, knjizevnosti, publikacijama, slikama...?

Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.